avagy a Queen-jelenség Magyarországon

Hungarian Queen Fan Club - 1982 óta

Hungarian Queen Fan Club - 1982 óta

Interjúnk Peter Straker-rel, 2020. áprilisában

2020. május 07. - queenklub

1018-full.jpg

 

Kérdéseink:

1. Viki: Milyen volt a 60-as években szerepet kapni egy színházi darabban, Londonban? Milyen musicalek voltak műsoron akkoriban?

„Kilencszer mentem el szereplőválogatásra, hogy az első szerepemet e West End-en megkapjam, ami a Shaftesbury Színházban volt a Hair-ben. Én játszottam Hud-ot, és mindez történt 1968-ban. Ez a musical újradefiniálta a színház fogalmát, mivel a színházi előadást a modern világ számára is népszerűvé tette. A musical a fennálló rend elleni témájával, háborúellenességével, a meztelenség ábrázolásával és a káromkodással, valamint a béke és szerelem üzenetével tört át.

További musicalek voltak ebben az időben 1968-69 körül pl. a La Mancha lovagja volt Keith Michell-lel, a Kabaré a csodálatos Judi Dench szereplésével, a Golden Boy a legendás Sammy Davis Jr-ral, a Dancing Years és a Lady Be Good, csak hogy párat említsek”.

2. Tibor: Próbáltál e megtanulni valaha valamilyen hangszeren?

„Próbálkoztam a zongorával és a hegedűvel, de így visszatekintve, folytatnom kellett volna a tanulást, sajnálom, hogy ezt elmulasztottam.”

3. Viki: hogyan készült Freddie a híres otthoni bulijaira?

„Nagyon ötletes volt, és a körülötte álló csapat mindig együtt dolgozott.”

4. Zoltán: Milyen volt Freddie, mikor rossz hangulatban volt? Káromkodott valaha?

„Természetesen, káromkodott! Mindannyian káromkodunk néha.”

5. Attila: Milyen volt Freddie kapcsolata a szüleivel?

„Nagyon tisztelte a szüleit, látogatta őket, ők pedig eljöttek a koncertjeire.”

6. HQFC-tagok: Freddie látogatta az előadásokat, amiben szerepeltél?

„Pár színdarabot, musicalt, koncertet és országos kabaréelőadást megnézett, rendkívül lelkes volt!”

7. Diána: Gyakoroltatok valaha együtt énekelni, a pillanat hevében, és ha igen, ezeket felvettétek?

„Talán, amikor sokszor pár italt legurítottunk, és akkor nagyon sokat nevettünk, talán pár felvételem lehet is valahol.”

8: Endre: Mik voltak az első zenei élményeid, mik a zenei inspirációid manapság?

„Az első zenei élményeimet Anyukámtól kaptam, aki műdalénekes volt, de hallottam többek között Schubertet, Verdit, Sibeliust is. Manapság is hatással vannak rám Sammy Davis Jr, Stevie Wonder, Jacques Brel, Sam Newman, Aretha Franklin, Tony Bennett, Jeff Buckley – nagyon sokan! Szerencsések votlunk, mert én és a fivérem is tudtunk énekelni.”

9: Ildi: Játszik Freddie valamilyen hangszeren a lemezeiden?

„Nem, az egyetlen hangszer, amit használt, a hangja volt.”

10. Diána: Mi a legnagyszerűbb élményed Freddie-vel, mely közös élmény vagy beszélgetés?

„Az egyik legkedvesebb emlékem vele az, amikor 1986-ban Knebworth-be helikopterrel együtt repülhettem vele a Queen-koncertre. Szenzációs volt!”

süti beállítások módosítása